13 Kasım 2017 Pazartesi

Bir Delinin Güncesi - Aslı Erdoğan




Yazan herkese sorulur: Neden yazıyorsun? Kolayca kabul gören yanıtlar şunlardır: Bu bir yaşama biçimi, varoluş biçimi, varoluş mücadelesi. Benim ezberim ise şöyle: Kendi sesimi duymak için…”

“Dünya dediğin camda bulanık bir imgeden başka nedir ki! Lekeli, çok lekeli, hiçlik üzerine uzun bir şiir…” 

“Senin yaptığın bir tür dilencilik aslında, yaralarına herkesten fazla sadaka istiyorsun.” 

"Hayat denen uçsuz bucaksız acıklı kitapta bütün sözcüklerin dipnot gibi kaldığını hiç düşündünüz mü?"

Aslı Erdoğan'ın okuduğum ilk deneme kitabı. 
Bu denemeler, gazetede yazdığı köşe yazılarından derlenmiş.
Gündelik hayatta yaşanan gerçek, acı yüklü olaylardan bahsediyor, o olayları sorguluyor.
İlişki, siyaset, aşk, baskı, şiddet ve insana uzanan tüm konular var.

10 yorum:

  1. Kendi sesimi duymak için, evet, ben de o yüzden yazarım en çok.

    YanıtlaSil
  2. 2-3 kitabını okuyup sevmiş , bir miktar değişik bulmuş ve bütün kitaplarını okumayı istemiştim , olmadı şimdi sende görünce , ah ya ne güzel bir hatırlatma oldu :D teşekkürler :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben daha ilk kez okudum, kitapları birçok dile çevrilmiş, önemli bir yazarımız, okumalı tabi kitap eylemcim :)

      Sil
  3. Hala okuma listemde olan bir kitap. Genelde deneme okumayı sevmiyorum.

    YanıtlaSil
  4. Son alıntıyı çok sevdim, ben de bir kitabını okumuştum :))

    YanıtlaSil