16 Ekim 2017 Pazartesi

İle - Oruç Aruoba



“Senin ile birlikte yapacağımız -yapacağımızı düşündüğümüz; birbirimize yapacağımızı söylediğimiz- ne çok şeyi yapamadık: bu da, herhalde, ilişkinin bir gereği:- Olanaksızlıklarımız da katılır ilişkimize, olanaklarımız kadar-”

"Belki temel hata, sevgiyi bir 'duygu' işi olarak görmekte. Duygu yanı yok değil; ama bu, bilinçle dengelenmezse -yalnızca duygusal kalırsa-kişinin özgürlüğü pahasına yürüyor. Bu oluşumun en önemli göstergesi, kıskançlık: Sevginin tek yanlı yozlaşması. Akıldışı hale gelmesi, bilgiyi çeler hale gelmesi. Sevginin iki kişinin ilişkisi olmaktan çıkıp, bir kişinin ötekine yönelik bir tutumu haline gelmesi."

"Bir gün benim yüzümden acı çektiğinde -ki, çekeceksin- lütfen az çek."


"Çok yalnız -- kimsesiz-- hissettim kendimi : sana seslendim,ağlayarak--- 'Haydi,çabuk gel' diye-- duydun mu beni?... " dedin.

Ben de sana yolda yazığımı gösterdim; belki de tam sen bana seslenirken yazmıştım bunu: -

Rayda parlayan
Güneş kadar hızla
geliyorum sana

Güneş,tuttu, Ay'ın çevresinden dolaştı ---"

10 yorum:

  1. Alıntıları okurken "mutlaka severim" diye düşündüm. Bir duygu yoğunluğu,insanca hissedişler...
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu kitapta ilişki konusunu işlemiş, güzeldi :)
      sevgiler

      Sil
  2. "Bir gün benim yüzümden acı çektiğinde -ki, çekeceksin- lütfen az çek."
    :) Güzel...
    Neyse, iyi günler ve ben de bekliyorum bloguma diyerek kapatıyorum:)

    YanıtlaSil
  3. hiç okuyamadığım ama hep okumayı istediğim bir yazar , hatırlatma için teşekkür ediyorum

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel yazılmış dizeler.Kitabın ismini not alıyorum.
    Paylaşım için teşekkürler.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. "Bir gün benim yüzümden acı çektiğinde -ki, çekeceksin- lütfen az çek."...sanki mümkünmüş gibi...

    YanıtlaSil