11 Mayıs 2017 Perşembe

Sakız Sardunya - Elif Şafak



"Önce sen kendini sevmelisin. Sen kendinle barışık olursan arkadaşların çoğalır. 

Unutma kitapseverler her yerde. Zengin-fakir, köylü-şehirli, kadın-erkek, genç-yaşlı fark etmez. Onları hemen tanırsın. Biraz içine kapanıktırlar. Hayal güçleri çok geniştir. Etraflarındaki insanlar onları her zaman anlayamaz. O yüzden biraz yalnızdırlar. En güzel hikayeleri onlar anlatır.

Bakan göze göre her şey değişmekte. Kimine dev görünen, ötekine cüce.

Gerçek dostluk böyle olmazdı. İnsan sırf başkalarına ayak uydurmak için arkadaşıyla alay etmemeliydi."Yalandan dostum olacağına kendi kendime oynarım daha iyi" diyordu sakız sardunya. Yalnızdı. Bazen ona öyle geliyordu ki yeryüzünde tek başınaydı."
******

İsmini sevmeyen Sakız Sardunya, İstanbul'un kendi halinde bir mahallesinde yaşamaktadır.
Hemen hemen her çocuk gibi çok meraklı, çok soru soran, sınıftaki arkadaşlarının ismiyle dalga geçmesine içerlenen bir kız.
Bir gün okulun kütüphanesinde kitapların arasında ışıldayan bir küre görür. 
Bu küreyi herkesten gizler ve apansız yeni, farklı arkadaşları olur.
Masallar, efsaneler ülkesi Efhima nerelerdedir?
Düşünce okuyan periler, limonata satan ejderhalar ve çocukların hayal gücünü destekleyecek nice olay...
Masalsı havanın oluşturulmaya çalışıldığı bir Elif Şafak kitabı olan Sakız Sardunya, büyüklere küçüklerin naif dünyasını hatırlatırcasına yazılmış...

12 yorum:

  1. Güzel bir kitaba benziyor :)

    YanıtlaSil
  2. İlginç ben niye bunu daha önce hiç çocuk kitabı olarak algılamamışım...

    YanıtlaSil
  3. bu kitabın tanıtım kitapçığını görmüş merak etmiştim, okunabilir demek ki, teşekkürler paylaşımına, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. Güzelmiş konusu benim kuzu okumaz bunları atraksiyonlu kitaplar lazım ona ama ben okuyabilirim. ☺

    YanıtlaSil
  5. çocuk kitaplarını çok severim bilirsin. Okumadım bunu.

    YanıtlaSil
  6. Ben yedi yaşındayım kitabınızı okudum çok güzelmiş tebrik ederim bu çok güzel. Bir kitapmış

    YanıtlaSil