10 Ocak 2017 Salı

Havva - Vüs'at O. Bener



"Denerken, düşünebilir miyim?
Ya da düşünürken deneyebilir miyim?
"

-"Biraz da Ağla Descartes" / Vüs'at O. Bener

"Benim saçlarım yumuşak, Havva'nın saçları keçe gibi." diye anlatmaya başlıyor hikayenin anlatıcısı küçük kız.
Köyden getirilip bir besleme olarak orta sınıf bir ailenin yanında kalan bir kızdır Havva. Evin hanımı, şımarık kızı tarafından bir türlü benimsenmez; sürekli dışlanır ve hazin bir sona eş olur.

Bener'in "Dost, Havva, Kibrit, Boş Yücelik, İlki, Sal, Leblebici, Kuş, Biraz da Ağla Descartes, Siyah-Beyaz, Nihavent Saz Denemesi, Bisiklet, Ergenekon, Kara Tren, Buluşma, Uçak Korkusu, Sünnet, Palto, Ya Herru Ya Merru, Yorumsuz, Bir Bardak Çay" adlı öyküleri değişik kitaplarından seçilerek bir araya getirilmiştir.
Öykücümüz, Sait Faik, Memduh Şevket Esendal gibi hikayeyi konunun bağlarından, klasik biçimin dar kalıplarında kurtaran yenilikçi bir akımın içinde yer alır.
Öykülerinde günlük yaşamın ayrıntılarına dikkatli bir gözlemcilikle eğilirken, kahramanların ruh çözümlemelerine de geniş yer verir.
Öyküleri çoğu zaman otobiyografik öğeleri de bünyesinde barındırır.
İç monologlar, iç dünyasının çok boyutluluğunu ortaya koyan zengin bir dil ve anlatım ortaya çıkarır.

Klasik öyküler dışında farklı  öyküler okumak isteyenlere...

16 yorum:

  1. Yazarı hiç okumadım. Notumu aldım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Ben öykü okumayı pek sevemedim. Ama arada okumak lazım.

    YanıtlaSil
  3. Kitap da tabak da pek güzel gözüküyor :)

    YanıtlaSil
  4. Masal ve öykü kitaplarını her daim sevmişimdir. :) Otobiyografik bir biçimde kaleme alınması ilgimi çekti, çünkü gerçekten biyografi türevi kitapları okumayı severim, bir de bunu öykülerle harmanlanıp sunulan bir eser olunca, haylice merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. araya otobiyografik öğelerin sıkıştırılması daha gerçekçi olmasını sağlıyor sanki :)

      Sil
  5. ben de okumalıyım ayrıca konseptini çok beğendim fotonun :)

    YanıtlaSil
  6. Bir zamanlar Varlık Dergisinde hakkında bir yazı okuduğumu hatırlıyorum. Türk Edebiyatının dahi kalemi diye söz ediliyor. Öykülerde insan ruhu ile ilgili çözümlemelere girişen yazarları seviyorum.
    Yazarın hayat öyküsündeki olumsuzlukların yazılarını da etkilediği söyleniyor.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. değişik bir tarzı var,öyküde okunması gereken isimlerden :)
      sevgilerimle <3

      Sil
  7. Bak bu hoşuma gitti aklımda olsun. Sevgiler . ☺

    YanıtlaSil