10 Haziran 2016 Cuma

aynı yönetmenden üç film :)


1) Potiche/Kadın İsterse, 2010
Yönetmen: François Ozon
Oyuncular: Catherine Deneuve, Gerard Depardieu, Fabrice Luchini..
Tür: Komedi
Ülke: Fransa

Yetmişli yıllarda Fransa'nın kuzeyinde yer alan bir kasabada yaşayan Robert Pujol bir şemsiye fabrikasını işletmektedir. Kendi evinde ve fabrikasında genel olarak sert, disiplinli bir insandır. Pujol'un karısı Suzanne ise, elindekilerle mutlu olmaya çalışan kocasını bu haliyle kabullenmiş bir kadındır. Cebinde sürekli taşıdığı not defterine kısa şiirler yazmaktadır. Pujol'ün fabrikadaki despot tutumu itibariyle işçiler greve girerler ve onu esir alırlar. Filmin ana konusu burada başlar ve Suzanne fabrikanın başına geçer. Kadının isterse, şartları zorlayarak her alanda olduğu gibi başarıya da hakim olabileceğini kanıtlayan eğlenceli bir film...


2) Le Temps Qui Reste/ Veda Vakti, 2006
Yönetmen: François Ozon
Oyuncular: Melvil Poupaud, Valeria Bruni Tedeschi, Christian Sengewald...
Tür: Dram
Ülke: Fransa

Romain işinde oldukça başarılı bir fotoğrafçıdır. Bir gün ansızın fotoğraf çekimleri esnasında bir baygınlık geçirir. Bu baygınlığın kökeninde tedavisi mümkün olmayan bir hastalığın yattığını öğrenir. Son aşamadaki tedaviyi reddeden Romain'in, yaşama vedasının anlatıldığı dokunaklı bir film... Yönetmenin daha önce izlediğim Kumun Altında adlı filmi anımsadım bu filminde.


3) 8 Femmes/ 8 Kadın, 2002
Yönetmen: François Ozon
Oyuncular: Catherine Deneuve, Isabelle Huppert, Emmanuelle Beart...
Tür: Polisiye, komedi
Ülke: Fransa

1950'li yıllarda Fransa'da Marcel'in hayatında yer alan bütün kadınlar bir kır evindedir. Düşünün sekiz kadın bir arada :)) Marcel odasında sırtından bıçaklanmış bir halde bulunduktan sonra tezahür eden garip durumlar kadınlar arasındaki gerçeklerin itirafına olanak sunar. Tatlı Fransız şarkılarıyla bezenmiş değişik bir katil arayışı...

18 yorum:

  1. 8 femmes hoşuma gidebilir
    sonu kötü biten kitap-film-anı hiçbirine tahammülüm yok:veda vakti beni öldürür
    kadın isterse tarzı temalar da ..e işte belki sınıfında benim için

    güzel-net yorumlar için teşekkürlerrrrrrrrrrrr

    YanıtlaSil
  2. 8 kadını izlemek güzel olacaktır bence bi izleyelim :)

    YanıtlaSil
  3. Fransız sineması çok önemli; ama benim yakalayamadığım bir ruh var. Ayrıksı bana. Ancak Brigitte Bardot'un "Ve Allah Kadını Yarattı" filmi güzel film. Yanılmıyorsan Nice ya da Saint Trophe'de çekilmişti ve daha sonra orası dünyanın en bildiği turizm diyarına dönüşmüş.

    Emeklerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dünyaları çok farklı evet :)
      onu da izleyeyim merak ettim :)
      rica ederim <3

      Sil
  4. Fraçois Ozon, filmlerini çok beğeni ile izlediğim yönetmenlerden biri. "Veda Vakti" beni çok etkilemişti.
    "8 Kadın" filmi de çok ses getirmişti. Catherine Deneuve ne kadar zariftir.
    Fransız sinemasını seviyorum.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Catherine Deneuve çok tatlı kesinlikle :)
      ben de Fransız sinemasını tuttum, teşekkür ediyorum<3

      Sil
  5. ya ne güzel :) nostaljik oyuncular ile yeni film fikirleri verdin bana =)

    YanıtlaSil
  6. İkinci filmi izleyemem ama diğerlerini gerçekten merak ettim :)

    YanıtlaSil
  7. 8 femmes...müziklerine bayılmıştım.

    YanıtlaSil
  8. Üç filmi de izledim. Le Temps Qui Reste/ Veda Vakti bir kez daha izleyim.Ozon iyi bir yönetmen.

    YanıtlaSil