13 Eylül 2014 Cumartesi

Yeryüzüne Dayanabilmek için - Tezer ÖZLÜ


yaşamımın akışını gözleyen bir yabancı olsaydım, 
yaşamımın hiç ile son bulacağını, korkunç, aralıksız bir kuşku 
ve yaratmak uğruna sürekli olarak kendine işkence etmekle boşa geçtiğini 
söyleyebilirdim. 
oysa kendi yaşamıma katılan olarak, umut ediyorum.

Yeryüzüne Dayanabilmek İçin, Tezer Özlü'nün yurt dışındayken Türkiye'deki dergilere 
yazdığı, dünya edebiyatı, sinema ve tiyatroyla kurduğu ilişkiyi kendi edebiyatı ile 
harmanladığı yazılardan oluşuyor.

Berlin Film Festivali'ne, tiyatro günlerine, Frankfurt Kitap Fuar'ına, Venedik Film Şenliği'ne dahil olan yazarın gözlemleri, düşünceleri ve yazmaya dönük içsel konuşmaları.. Ödül alan, almayan birçok filme dair yorumları, ünlü yönetmen Tarkovski ile yapılan röportaj, buna benzer bir çok yazar ve sanat insanı ile yapılan söyleşiler.. 

Kitaptan aldığım notlar:

Okunup araştırılacaklar:

Antonio Gramsci kitapları.
Rosa Luxembourg kitapları
Peter Weiss - Not Defterleri, Direnmenin Estetiği
Juan Rulfo - Pedro Paramo. Şiirleri de varmış.
Cesare Pavese - Yeni Ay
Djuna Barnes - Gecenin Uzantısı
Italo Svevo - Zeno'nun Bilinci 


İzlenecek Filmler:

- Arı Kovanı
- Metropolis
- Cennetten de Yabancı
- Veronika Voss'un Özlemi
- Sessiz Okyanus
- Kaos
- Venedik'te Ölüm
- Herkes kendi başına ve Tanrı herkese karşı
- Hakkari'de Bir Mevsim






4 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. ben de en kısa zamanda izlemeyi düşünüyorum Büşracım :)

      Sil
  2. tezer özlü üzülerek hiç okuyamadığım yazarlar kategorisinde hala , ama okumayı çok istiyorum.

    YanıtlaSil