30 Eylül 2014 Salı

DÜŞÜ NE BİLİYORUM


Kimdi o kedi, zamanın
eşyayı örseleyen korkusunda
eğerek kuşları yemlerine,
bana ve suçlarıma dolanan?
Gök kaçınca üzerimizden ve
yıldız dengi çözüldüğünde
neydi yaklaşan
yanan yatağından aslanlar geçirmiş
ve gömütünün kapağı hep açık olana?
Yedi tül ardında yazgı uşağı,
görüldüğünde tek boyutlu düzlüktür o
ve bağlanmıştır körler
örümcek salyası kablolarla birbirine
sevişirken,
iskeletin sevincini aklın yangınına
döndüren, fil kuyruğu gerdanlıklarla.
Yine de, zaman kedisi
pençesi ensemde, üzünç kemiğimden
çekerken beni kendi göğüne,
bir kahkaha bölüyor dokusunu
düşler marketinin,
uyanıyorum küstah sözcüklerle:
Ey, iki adımlık yerküre
senin bütün arka bahçelerini
gördüm ben!


Nilgün MARMARA

10 yorum:

  1. Kimse ama hiç kimse bu dünyanın sırrını çözemez,onlar olsa olsa çöle giden gezginlerdir,dolanır dururlar boşlukta.ve sen bilir misinki şairde mavisini arayan bir derviştir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boşluğun kıvrımlarını açıp belki söylemek istiyorlardır mavi şiirleri. .
      demiş ya ahmet telli:
      'Filler mezarlığında fil ölüleri ve belki bir kaç da şiir bulursunuz.. ki o şiirler kendi ölümlerini sezen birer kuğuydular kuytu sularda..'

      Sil
  2. Sevdiğim bir filmdir,çok şey saklar içinde,sevgiyle

    http://sinegoz.com/film/col-gezginleri-1984/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzleyeceğim en kısa zamanda.
      teşekkür ederim..

      Sil
  3. Başlık çok orijinal :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende ilk okuduğumda öyle düşünmüştüm :)

      Sil
  4. şiir şiir şiiiiirrr :) Düşünceleriyle ya da hayat tarzı da olabilir hayran kaldığım Sylvia Plath üzerindeki araştırmasıyla bildiğim isim Nilgün Marmara tabi onun ölümü de gizemli sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet onun ölümü de öyle ne yazık ki..
      şiirsiz olmuyor işte :)

      Sil
  5. ben en çok başlığı sevdim :=)

    YanıtlaSil