14 Eylül 2014 Pazar

Akşama misafir var :)

Merhaba şekerler :)
Yarın okullar açılıyor. Tüm hazırlıklarımı yaptım. Gülce'nin okul listesini tamamladım, ütüleri bitirdim, öğrencilerim için ihtiyaç listesi hazırladım. Bu sene öğlenci olduğum için hafta içi yemeğe misafir almam zor oluyor diye bu akşam çok sevdiğimiz arkadaşlarımızı çağırmayı uygun gördüm.

Menümüz:
Önce mercimek çorbası. Ana yemeğimiz ise, yukarıda gördüğünüz çömlekte etli tava. En alta kuş başı şekilde doğranmış etleri yerleştiriyoruz, üstüne kabukları soyulmuş domates, üstüne yeşil biber, tuzlu suda bekletilmiş patlıcan, sarımsak ve en üste yeniden domates doğruyoruz, en üste zeytin yağı ve tuz ekliyoruz. Pişirim fırınına gönderiyoruz. Vaktiniz varsa ocakta da pişirebilirsiniz. Bu tarz kaplarda yemekler gerçekten lezzetli oluyor.


Ana yemeğin yanına zeytin yağlı taze barbunya, köri soslu tavuk baget, havuçlu pilav, kırmızı biber sarması ve patatesli börek. Barbunyanın genelde suyunu çektiriyorum. Üstüne bir daha zeytin yağı ve limon suyu gezdiriyorum. Tavuk bagetleri haşlıyorum, sonra köri sosu tavada iyice yediriyorum. Havuçları rendeleyip, az kızarttıktan sonra pirinçleri ve tavuk suyunu ilave ederek pilavı pişiriyorum. Börekte, patatesli harçtan hazırladığım buzluk böreği. Bunu çok yapıp buzluğa atıyorum acil misafir geldiğinde hemen çıkarıp pişiriyorum. Çıtır çıtır oluyor. Kırmızı biber sarması onu henüz yapmadım çünkü biberlerin közlenmesini bekliyorum. Çok güzel bir meze tarifi ayrı bir gün tarifini paylaşırım sizlerle :)

Bu fotoğraftaki de yaparken adı kakaolu ıslak kurabiye olan ama piştikten sonra çatlak ıslak kurabiye diye adlandırdığım kukilerim :) Çocuklu misafirlere genelde sevebilecekleri tatlılar yapıyorum. Görüntü kötü ama tadı fena değil.

Dilerim bu eğitim öğretim yılı tüm öğrencilere, öğretmenlere ve ebeveynlere kolay, huzurlu, mutlu gelir. Herkese güzel haftalar :)

15 yorum:

  1. eline koluna sağlık hamarat arkadaşım:):):) benim o öğrenciler için ihtiyaç listesine takıldı gözüm..Öğrenciler , çocuklar için akan sular durur..Yapabileceğim bişey varsa kesinlikle haberim olsun mavişim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en tatlı rıhtım sahibemm çok teşekkür ederim :)
      olursa öyle bir durum yazarım..
      gönlü büyük, güzel, duyarlı arkadaşım :)

      Sil
  2. Ellerine sağlık, afiyet olsun şimdiden :))

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım hepsi harika görünüyor:)

    YanıtlaSil
  4. Hımm, sofra bir harikaymış Baharcım.

    Yeni eğitim öğretim yılı da keyifli bir sofra gibi mutluluk ve huzur verici ve çok tatlı geçsin. Ay mideye düşkün olunca en güzel dilekler böyle oluyor:-) Zaten benim adam da seni salatadan bile çok seviyorum diyerek tavladıydı beni. Cidden diyorum:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim handancım :)
      inşallah hepimiz için öyle olsunn :)
      yine çok güldürdün beni, seni salatadan bile çok seviyorum unutmayacağım bunu :)

      Sil
  5. Hepsi çok lezzetli duruyor kiii:)

    YanıtlaSil
  6. emeğine sağlık , hepsi çok güzel ve lezzetli görünmekte...

    YanıtlaSil