1 Temmuz 2014 Salı

Zaman Geriye Dönmez


Zaman Geriye Dönmez, farklı başlıklarla adlandırılmış on bölümden oluşmuştur. Kitabın ana karakteri Mişon, akordeon çalan, resim yapan, çok lezzetli mezeler ve yemekler hazırlayan doksan yaşında bir sanatçıdır. Romanın anlatıcısı, Mişon'u bir televizyon programında görür. Konuşmasından ve o yaşta nadir görülecek heyecanından etkilenir. Bir sergi açılışında anlatıcı Mişon'la karşılaşır ve onunla arkadaş olur. Böylelikle onun yaşamına yakından tanık olur.

Romanın bazı kısımlarını Mişon'un ağzından, çoğu kısmını da bu, adı belirtilmeyen anlatıcının ağzından okuyoruz. Mişon'un babası gönlünü Giritli bir güzele kaptırınca evi terk eder ve kendisini büyüten şiddet yanlısı üvey babasının olumsuz yaklaşımı ile büyür. Çocukluğunda göremediği sevgi ve fazlasıyla hissettiği şiddet, hayatının sonraki bölümlerinde de kendini su yüzeyine çıkaracaktır. Yaşanmışlıkların galerisinde dolaşırken yeni bir ben'le hayata dokunmaya çalışsak da, ne kadar anıların etkilerini siler gibi bir yaklaşım oluşturmaya çalışsak da, onların izlerinden kaçmak mümkün olmuyor. Zaman geriye dönmüyor ancak ileriye ise, geride yaşananlardan yol alarak ulaşıyor. Bir dostluk, bir paylaşım, bir aşk ve yaşadıkça farklılaşan ilişkiler hiç beklenmedik bir anda bambaşka bir yaşam kıyısına bırakıyor insanı.

Geçkin yaşına rağmen kadınların ilgi odağı, yaptığı her işi heyecanla ve mutlulukla yapmaya çalışan Mişon'un mabedinde tutku, sevgi, nefret,suç ve aşka dair gerçekler.. Asmalı Mecid'in Annası, Abanoz'un Afrosu,
Şirvan, Nevin, Türkan ve diğerleri, Mişon'un kimselere benzemeyen hayatını süsleyen kilometre taşları..

24 yorum:

  1. postun başlığını görünce bi an gayri ihtiyari ah keşke zaman geriye dönse dedimmm:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazen öyle olsa.. aldığımız kararlardan, tercihlerden dönebilsek ne iyi olur deriz ama ne yazık ki zaman hiç dinlemez ve hep ileriye bakmanı hatırlatır daima :)

      Sil
  2. Çok güzel anlatmışsın kitabı, merak ettim. Denk gelirse okuyayım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğendim son kısmı şaşırtıcı :)
      inşallah şenaycım :)

      Sil
  3. Baharcım ne zamandır uğramıyordum bir merhaba demek istedim sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. meltemcimm hoş geldin, tatilden döndün demek ne güzel :)
      özlendin

      Sil
  4. Enteresan bir romana benziyor, okumak gerek elimde okunacaklarım var daha umarım bu nu da alıp okuma fırsatım olur ama elimdekiler hayli fazla öncelikle onları bitirmem gerek bu güzel mini yorum için çok teşekkürler, aklımda olsun.. Sevgiler Bahar 'cığım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. değişik ve akıcı handancım :)
      umarım sıradakileri keyifle okursun,
      ben teşekkür ederim sevgilerimle..

      Sil
  5. Çok güzel sanki can içim :)
    Geçmişimiz maalesef geleceğimizi de etkiliyor. .
    Öpüyorum seni kocaman ;*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu kitap akıcı sana uyar bence :)
      kesinlikle öyle canımm,
      ben dee:)

      Sil
  6. donse donse cok ısterdım en cok da ataturkun 10 sene daha yasamasını ısterdım

    YanıtlaSil
  7. Baharcım bloğunun yeni görünümü çok güzel olmuş
    Selam yazayım dedim.
    Ramazan, ev işleri, Ada işleri derken uğruyamadım..
    Çok sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emrecim beğenmene sevindim çok teşekkürler :)
      evet yoğunluk bizde de öyle,
      sevgiler ada ya ve sana :)

      Sil
  8. Değişik bir kitapmış Mavi'cim

    YanıtlaSil
  9. Kitabın dilini merak ettim Baharcım. Çok fazla tasvirlere yer veriyor mu? Alıp seni kitabın sonunda bırakacak kadar sürüklüyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dili gayet sade. tasvirlere de yer vermiş ve akıcı :)

      Sil
  10. merak ettim ben de okusam hiç fena olmaz:)

    YanıtlaSil
  11. Bulursam okurum. Malum Almanya :)

    YanıtlaSil