29 Aralık 2013 Pazar

Şiir Yıllığı


             Ben istiyorum ki hastalandığım zaman başucumda Didem Madak oku..

Akıl salıncağı. Komedi Tanrıçası

salıncağına yanaşamadım hiç
ülkemden öpemedim
bir kitapla düet yapacak kadar da büyümedim
memur olacağım
-annem öyle diyor

ben sakallarımı uzatmak düşüncesinden
limanlarımı öldürmek düşüncesinden duramıyorum
bir gemi gelince yanağıma
annem duruyor sanki
uykuda bağırıyorum

annem beni hiç duymuyor
martı seslerine kulak veriyorum
oysa martı hiç görmedim ben
Sait Faik kütüphaneleri kurulsun istiyorum
saçları kızıl olsun istiyorum
öpüşürken leylaklar

kapı numaramı bilmiyorum
kapı çalınca kapıya ben bakmıyorum
kapı çalınıyor
gelmeyen sensin

kitap alıyorum
içinden hediyeler çıkıyor

sayfa numaralarını çeviriyorum
sen yoksun

dört dize de kıpırdamıyor rüzgar
yapraklar hızlı olmayı beceremiyorlar

ben seninle yürümek istiyorum
banklar buna izin vermiyor

sana uzun mektuplar yazacağım diyorum
şımarıyor kalemler

kalemi kırıyorum her yer sen oluyor
üzerime bulaşınca leken
yazdıklarımı siliyorum
bir bakıyorum hatıran gülünüp gitmiş..
                                     Muhammet RK

Genç şairimizin yakında çıkacak olan şiir kitabından çok sevdiğim bir şiiri. Şairimiz Ah Muhsin Ünlü gibi, modern Türk şiirinin Maveraünnehir'in de, uçurumlarında, zirvelerinde hünerli bir samuray, muzip bir derviş, fiyakalı bir çita gibi dolaşıyor.

Kitabının ilk okuyucularından olacağım kesin. Yazın hayatında başarılar diliyorum .Ben de istiyorum ki bütün şehirlerde Sait Faik kütüphaneleri kurulsun, şairler gördükleri martıların kanatlarında uçsın ışığa ve hep maviye...



6 yorum:

  1. 'içindeki heykele negatif bir kan aranıyor
    kentin
    bir yabancıyı idrak ediyorum
    ki ilkokulu ne zor bitirdi yeryüzü
    karnesinde tek kırık kalbim
    derisini yitirmiş hayvan gibi gece
    senden likör yapılmıyor ölüm ..'

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayat
      dört şeyle kaimdir, derdi babam
      su ve ateş ve toprak.
      ve rüzgâr.
      ona kendimi sonradan ben ekledim
      pişirilmiş çamurun zifiri korkusunu
      ham yüreğin pütürlerini geçtim
      gövdemi alemlere zerkederek
      varoldum kayrasıyla varedenin
      eşref-i mahlûkat
      nedir bildim.

      Sil
  2. sayende bende okuycam galiba lakin bize gene şiirlerini paylaş olurmu:)

    YanıtlaSil
  3. Şiirlere çok az zaman ayırıyorum ve senin bloğun bunu fark etmemi sağlıyor. En yakın zamanda kendime bir sürü şiir kitabı alacağım, hatta önereceklerin olursa çok mutlu olurum Baharcım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. böyle bir farkındalık oluşturabilmek çok sevindirici canım.
      yakın geçmiş zamanda bir liste yapmıştım. oradan yazayım hemen:)
      Özdemir Asaf – Benden Sonra Mutluluk
      Özdemir Asaf – Çiçek Senfonisi
      Ferit Edgü - Ah Min-el Aşk
      Aziz Nesin – Aşk Şiirleri
      Aziz Nesin – Bütün Şiirleri 1-2
      Ümit Yaşar Oğuzcan – Şiir Denizi 2
      Ümit Yaşar Oğuzcan – Aşka Dair Nesirler (Yarıdan sonrası düz yazılardan oluşur.)
      Attila İlhan – Ben Sana Mecburum
      Bertolt Brecht – Aşk Şiirleri
      Sabahattin Ali – Bütün Şiirleri
      Turgut Uyar – Büyük Saat
      Cemal Süreya – Sevda Sözleri
      Didem Madak – Grapon Kağıtları, Ah’lar Ağacı ve Pulbiber Mahallesi
      Furuğ Ferruhzad – Aşk Şiirleri
      Birhan Keskin – Kim Bağışlayacak Beni, Y’ol, Ba ve Soğuk Kazı
      Nilgün Marmara – Daktiloya Çekilmiş Şiirler
      William Shakespeare – Soneler
      Hasan Ali Toptaş – Yalnızlıklar
      Ahmet Telli – Belki Yine Gelirim

      Sil