23 Ekim 2013 Çarşamba

Alice Harikalar Diyarında


"Lütfen söyler misin bana, burada ne yana gidebilirim?"
"Bu, gitmek istediğin yere bağlı," dedi Kedi.
"Neresi olursa olsun, önemi yok," dedi Alice.
"O zaman ne yana gitsen olur," dedi Kedi.
Alice, sözünü açıklamak amacıyla, "Yeter ki bir yere varayım," diye ekledi.
"Tabii varırsın," dedi Kedi, "yürümekten yılmazsan, bir yere varırsın elbet."
Alice, bu doğruya karşı çıkılamayacağını sezdi, başka bir soru denedi:
"Buralarda nasıl insanlar oturuyor?"
Kedi sağ patisiyle bir yuvarlak çizerek, "Şurada," dedi, "bir Şapkacı oturur, şurada da," öbür patisini salladı, "bir Mart Tavşanı. Hangisine istersen git; ikisi de delidir."
"Ben deliler arasında ne yapayım?" dedi Alice.
"Başka çaren yok ki," dedi Kedi, "hepimiz deliyiz burada..."

“Ben düşes olunca.”dedi Alice (ama sesi pek de umutlu çıkmıyordu) “Mutfağımda hiç biber bulundurmayacağım. Çorba bibersiz de olur. Belki de insanları biber sinirli yapıyor.”diye devam etti. Yeni bir kural bulmuş olduğuna çok sevinmişti.”Sirke ekşileştiriyor, papatya acılaştırıyor, şekerli şeyler de çocukları tatlı huylu yapıyor. Keşke büyüklerde bunu bilseydi: o zaman şekerli şeyler konusunda cimrilik etmezlerdi.”

“Göründüğün gibi ol. Ya da daha basit söylemek gerekirse: Başkalarına karşı göründüğün gibi olmaktan başka birşey olmaya çalışma ki , olduğun gibi görünmekten başka bir şeye çalışmış olduğunu gördüklerini sanmasınlar.”



“Bilmeceyi çözebildin mi?” dedi şapkacı yeniden Alice’e dönerek.
“Hayır,pes ediyorum.”diye karşılık verdi Alice.”Cevabı ne?”
“En küçük bir fikrim yok.” dedi Şapkacı.
“Benim de.” dedi Mart Tavşanı.
Alice bıkkınlıkla iç çekti."Zamanınızı böyle cevabı olmayan sorular sorarak harcamaktansa, daha yararlı işler yapabileceğinizi düşünüyorum."

“Sende Zaman’ı benim kadar iyi bilseydin.”dedi şapkacı.”O’nu harcamaktan söz etmezdin. Ondan daha saygıyla söz ederdin.”

(Alice Harikalar Ülkesinde - Lewis Carroll. Çeviren: Tomris Uyar. Can Yayınları, 1992.)


20 yorum:

  1. güzel bir masaldır:) en azından yanlış yaptığın durumların farkındasın, bu da önemli.. yani doru zamanda ve doğru yerde olabilme ihtimalin hala var.. biraz da sana bağlı.. ama kendini söylediğin kelimeyle değerlendirme... sorun sende değil, şimdiki dünya ve onun çoookk değişen insanlarında...
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz:)
      sevdiğim masallardan. farkındalık da önemli doğru diyosun.
      dünya çok zorlayıcı ve hırpalayıcı. hep güçlü olmak dileğimle..
      sevgiler:)

      Sil
  2. Bu Alice 'de benim kadar deli..
    Bende sen gibi hep yanlış hedeflerin peşinden koşuyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yanlış gidişatlardan doğru gidişatlara varabilmek dileğimle:)
      sevgiyle.

      Sil
  3. Ahh insan bir hoş oluyor böyle okuyunca yahu.
    Masallar güzel..

    YanıtlaSil
  4. çocuk edebiyatı dersinde okumuştum ve güzel bir sunum hazırlamıştım güzeldi:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen şimdi ne güzel hazırlamışsındır tatlım benim:)

      Sil
    2. ah sorma :) yine sunumum var saatlerdir uğraşıyorum slayt,video vs:)

      Sil
    3. sen en iyisini yaparsın eminim şekerim
      :)

      Sil
  5. Hepimiz biraz saftiriğiz sanırım :))

    YanıtlaSil
  6. “Sende Zaman’ı benim kadar iyi bilseydin.”dedi şapkacı.”O’nu harcamaktan söz etmezdin. Ondan daha saygıyla söz ederdin.” bu da bize kapak olsun hadi bakalım

    YanıtlaSil
  7. Bu yazıyı okuduktan sonra ben de tekrar okumaya kara verdim. Her zamanda ayrı şey fısıldıyor gibi kulağımıza :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. farklı çağrışımları oluyor farklı duraklarda:)

      Sil
  8. Ben cocuklugumda bu hikayenin filmini seyrettigimi hatirliyorum fakat hic bir zaman kitabini okumadim. Galiba okuma zamani geldi :) Almanya'dan sevgiler.

    YanıtlaSil